Les TIC a l'Educació Infantil

Les TIC a l'Educació Infantil

M.Roser Torrescasana, Jordi Cases

Col·lecció: Dossiers Did@c-TIC's
Número: s/n

Dades del llibre

ISBN: 9788497885492
Publicació: 01/2007
Idioma: Català
Format: Rústica
Nombre de pàgines: 122
Mida: 17.0 x 24.0 cm
16.00 €

Lliurament: 10 dies laborables

ISBN: 9788490297308
Publicació: 01/2014
Idioma: Català
Format: EPUB
5.99 €
ISBN: 9788490293959
Publicació: 11/2012
Idioma: Català
Format: PDF
16.01 €

Sinopsi

En la primera part d’aquest dossier hi podreu trobar reflexions de com les TIC estan immerses en la vida quotidiana dels infants i donem pistes de com l’escola hi té molt a dir a l’hora de poder educar i ensenyar des de les TIC i amb les TIC als més petits. A partir del procés de desenvolupament de l’infant, els projectes curriculars, el rol del mestre i el treball en equip, podem veure de quina manera les TIC hi poden tenir cabuda a l’educació infantil i quins aspectes cal tenir en compte per provocar canvis efectius. Plantegem també quines haurien de ser les competències bàsiques TIC en aquesta etapa. En la segona part hi posem de relleu aspectes d’organització i gestió de recursos TIC tenint en compte l’equip de mestres, les necessitats tecnològiques de l’escola i l’organització de l’aula d’Ed. Infantil. Després analitzem el programari bàsic a utilitzar i recursos varis en funció de les àrees curriculars. Sabem que són aspectes en constant evolució, però pensem que davant de l’allau de possibilitats i la diversitat de recursos que tenim a l’abast, cal acotar, seleccionar i optimitzar-los per tal que siguin el màxim d’efectius davant les pròpies necessitats. Per acabar, exposem i expliquem diferents experiències reals, portades a terme a diferents escoles i per diferents persones, en les que es pot percebre l’adaptació de l’ús de les TIC a les necessitats de cada escola, equip de mestres i/o alumnes, amb l’idea de que siguin aportacions útils a tots aquells que realment considerem que les TIC no només s’han d’ensenyar.

Llibres relacionats