Notícies

L'Editorial UOC estrena nova imatge per reforçar l'aposta per la qualitat i l'entorn digital


L'Editorial UOC estrena nova imatge per reforçar l'aposta per la qualitat i l'entorn digital

06/04/2022

La reconstrucció de marca destaca per la flexibilitat, la senzillesa i la connexió amb la marca UOC, i és el resultat visible de l'estratègia actual del projecte editorial.


Sota el paraigua de la marca corporativa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), l'Editorial UOC renovarà la seva identitat visual amb el redisseny de tots els elements que la identifiquen, com ara el logotip, el lloc web i el grafisme de llibres i col·leccions. La reconstrucció de marca destaca per la flexibilitat, la senzillesa i la connexió amb la marca UOC, i és el resultat visible de l'estratègia actual del projecte editorial.

"El redisseny acompanya el camí que hem emprès per millorar el posicionament digital, consolidar la qualitat de les nostres edicions i publicar llibres vinculats als eixos estratègics de la UOC, com ara la transformació digital del sector educatiu", afirma Ciro Llueca, director de l'Editorial.

Nou rumb amb un logotip que fa un gir

El símbol que identificarà l'Editorial a partir d'ara consta d'una imatge (imagotip) i d'un text que juga amb les dues tipografies pròpies de la Universitat —UOC Sans i UOC Serif—, caracteritzades per la seva gran llegibilitat en dispositius digitals. La nova proposta gràfica destaca per la senzillesa, ja que està exempta d'elements decoratius superficials, i per la versatilitat per adaptar-se al llibre físic i a les pantalles. El logotip "s'integra en els codis de la marca UOC, ja que té una composició tipogràfica que recorda la de la Universitat, a fi de reflectir contemporaneïtat i coneixement", explica la seva artífex, Elena Vila, dissenyadora de l'equip de Marca i Reputació de la UOC.

Es tracta d'una evolució del seu predecessor, que es remunta a l'any 2003, en el qual les tres línies, que simbolitzaven les pàgines d'un llibre, eren verticals, mentre que ara es presenten horitzontals: "Hem aconseguit fer un gir al símbol antic i transformar-lo en un component d'interacció que evoca tots els significats propis del món editorial, des d'una col·lecció fins al menú interactiu d'un llibre", afegeix Vila.

Un lloc web en renovació i llibres amb un aspecte nou

L'Editorial ha redissenyat el seu lloc web per alinear-lo amb la marca corporativa i incorporar-hi la iconografia i la gamma cromàtica pròpies de la UOC. A partir del mes d'abril, s'implementaran altres novetats dins la pàgina de cada llibre, com ara informació sobre la trajectòria dels autors i autores i un apartat de títols relacionats. També s'hi faran canvis per millorar l'experiència de compra i s'hi afegiran notícies perquè els lectors puguin estar al dia dels últims llançaments de llibres, actes de presentació i recomanacions literàries.

Amb la creació de la nova imatge, l'equip editorial també està treballant per reformular el disseny de les col·leccions actuals a fi de cohesionar la imatge gràfica dels llibres amb la nova imatge de marca i guanyar eficiència en el procés editorial.

Qualitat en la publicació acadèmica

"En l'horitzó dels pròxims anys, per a l'Editorial és clau mantenir el lideratge en el sector editorial universitari en el camp de la comunicació i reforçar la governança de les col·leccions que formen el catàleg, l'ànima de l'Editorial", afirma Llueca. Per assolir aquest propòsit, el 2020 la UOC va constituir el Consell Assessor, un òrgan consultiu amb personalitats de l'edició acadèmica i la comunicació que guien els pròxims passos de l'editorial universitària. La Dra. Olívia Gassol, assessora de qualitat i directora del màster d'Edició Digital de la UOC, també acompanya l'equip de l'Editorial UOC en la presa de decisions, d'acord amb les tendències del sector i els hàbits de lectura. A aquestes figures s'hi sumen noves direccions de les col·leccions temàtiques de llibres.

La recerca de nous formats digitals

Recentment, l'Editorial ha posat veu per primera vegada a un dels seus llibres, El club de los Superman. El día a día de los niños y niñas superdotados, escrit per la periodista Carmen Giró. Amb el llançament de l'audiollibre —una mena de manual perquè col·legis i famílies puguin entendre la realitat dels nens i nenes amb altes capacitats—, es posiciona com la primera editorial universitària a oferir aquest tipus de format al mercat espanyol. "Volem acostar els nostres títols acadèmics al gran públic, i l'audiollibre és un mitjà emergent", defensa Llueca.

Llibres digitals a l'abast de tothom

La UOC es va sumar a l'intercanvi de coneixement d'altres institucions educatives i culturals durant el confinament ocasionat per la COVID-19 obrint al públic, per primera vegada, una vuitantena de llibres digitals sobre ciències socials. Des d'aleshores, ha publicat altres títols d'accés lliure relacionats amb la transformació digital de l'educació: Decàleg per a la millora de la docència en línia: propostes per educar en contextos presencials discontinus, coordinat per Albert Sangrà (disponible en català, espanyol, basc i molt aviat en anglès), i Transformar la universitat: desafiaments, oportunitats i propostes des d'una mirada global (en català i espanyol), escrit per Josep Gallifa i Albert Sangrà.

Amb 25 anys d'història, l'Editorial UOC ha publicat 5.000 obres

L'Editorial UOC va néixer l'any 1995, al mateix temps que la Universitat, per proporcionar als estudiants materials didàctics en català i espanyol relacionats amb les àrees d'estudi de la Universitat.

Al llarg d'aquest temps ha publicat gairebé 5.000 títols i avui dia manté en actiu col·leccions temàtiques en àmbits com la comunicació, la informació i la documentació, la psicologia, l'educació i la informàtica.

Si vols més informació sobre les novetats de l'Editorial, segueix els seus comptes de Twitter, Facebook i LinkedIn.