Nous factors  de competitivitat

Nous factors de competitivitat

Conceptes, teories i mètriques per a l’economia i les empreses de Catalunya

Joan Torrent Sellens i Ángel Díaz Chao

Col·lecció: Manuals
Número: 211

Dades del llibre

ISBN: 9788490299722
Publicació: 05/2013
Idioma: Català
Format: Rústica
Nombre de pàgines: 180
Mida: 17.0 x 24.0 cm
19.00 €

Lliurament: 10 dies laborables

ISBN: 9788490298053
Publicació: 09/2013
Idioma: Català
Format: PDF
19.00 €

Sinopsi

Massa sovint s'interpreta la competitivitat d’una manera errònia. S’assenyala que és un joc de suma zero, que el guany de competitivitat d’un país, d’una regió o d’una empresa s’assoleix en detriment d’un altre país, regió o empresa, que la competitivitat és la capacitat de vendre productes als mercats internacionals, o que la competitivitat s’assoleix a través de les caigudes de salaris o la devaluació de la moneda. Però, la competitivitat és molt més que tot això. Són el conjunt d’institucions, polítiques i factors que, en un context d’obertura internacional, determinen els nivells de prosperitat material d’un país, d’una regió o d’una empresa. La competitivitat és el conjunt d’elements que expliquen la productivitat. Al llarg d’aquest llibre revisarem els principals conceptes i teories que expliquen l’assoliment d’avantatge competitiu per al nivell agregat, regional i empresarial, fent especial èmfasi en aquells nous factors, com les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), els fluxos de coneixement, l’espai cognitiu o la xarxa de negocis, que estan transformant la competitivitat arrel del procés de transició cap a l’economia del coneixement i l’empresa xarxa. A més, el llibre també presenta un conjunt de nova evidència empírica que contrasta el grau d’assoliment d’aquests nous factors per a l’economia i les empreses de Catalunya, i que ens assenyalen la necessitat d’un canvi radical en el seu patró d’eficiència i una nova orientació de les polítiques públiques de suport a la competitivitat.

Llibres relacionats