Buy
Bookshop
La representació teatral
AnonymousUser
Index
La representació teatral
Portada
Presentació. L’estudi de la representació teatral: per una nova dramatúrgia
Capítol I. La representació teatral: del text a l’escena. L’espai i el temps
Capítol I. La representació teatral: del text a l’escena. L’espai i el temps
1. Del text a la representació
1.1. La independència de la representació
1.2. Els signes del teatre
2. L’espai teatral
2.1. Tipologia bàsica
2.2. Tipus de llocs teatrals
2.3. L’espai escènic
3. El temps
3.1. El temps de la representació i el temps representat
3.2. El ritme
3.3. La dialèctica entre temporalitats
Resum
Capítol II. Els creadors de la representació teatral: l’actor, el director, l’espectador
Capítol II. Els creadors de la representació teatral: l’actor, el director, l’espectador
1. L’actor: el cos a escena
1.1. L’actor, creador de signes
1.2. Les eines de l’intèrpret
1.3. La formació de l’actor
1.4. L’actor i el personatge
1.5. La relació amb el director i l’espectador
2. El director: la tutela creativa
2.1. El treball amb els actors
2.2. El canvi d’hegemonies
3. La recepció: el paper de l’espectador
3.1. El receptor implícit
3.2. L’espectador model
3.3. L’espectador empíric
Resum
Capítol III. Dels orígens del teatre a la commedia dell’arte
Capítol III. Dels orígens del teatre a la commedia dell’arte
1. Els orígens del teatre
2. El teatre grec
2.1. Els orígens espectaculars de la tragèdia i la comèdia
2.2. El teatre com a institució social
2.3. Els elements bàsics de la representació teatral
2.4. La Poètica, d’Aristòtil
3. Els espectacles en el món romà
3.1. La civilització de l’espectacle
3.2. El teatre com a espai polític i espectacular
3.3. L’hel·lenització del teatre romà
3.4. Els actors: glòria i infàmia
3.5. L’amfiteatre: espectacles de masses
3.6. L’Art poètica o Epístola als Pisons, d’Horaci
4. El teatre medieval
4.1. El teatre i la cultura cristiana
4.2. Tipus d’espectacles
4.3. Els espais
4.4. L’escenografia
4.5. La tramoia
4.6. El vestuari i l’utillatge
4.7. La música
4.8. La direcció i la interpretació
5. La commedia dell’arte
5.1. Els personatges
5.2. Els lazzi
5.3. Les trames
5.4. Les màscares
5.5. L’escenografia
5.6. Els balls, la música i l’acrobàcia
Resum
Capítol IV. Del teatre elisabetià al drama romàntic
Capítol IV. Del teatre elisabetià al drama romàntic
1. Teatre i societat en l’època de Shakespeare
1.1. L’organització dels espectacles i les companyies
1.2. El repertori
1.3. L’espai teatral
1.4. L’escenografia
1.5. El vestuari i l’utillatge
1.6. La música i la dansa
1.7. La interpretació
2. El teatre durant el segle d’or espanyol
2.1. Les companyies ambulants
2.2. Els teatres públics estables
2.3. Els escenaris cortesans: luxe i espectacularitat
2.4. Els escenaris de carrer: els autos sacramentales
2.5. El Arte nuevo de hacer comedias, de Lope de Vega
3. El gran segle del teatre clàssic francès
3.1. L’espectacle tràgic
3.2. Teoritzacions sobre l’art dramàtic
4. El drama burgès
4.1. Les tesis de Voltaire
4.2. Les paradoxes de Denis Diderot
4.3. Assaig sobre el gènere dramàtic seriós (1767), de Pierre Augustin de Beaumarchais
5. El drama romàntic
5.1. Característiques genèriques
5.2. Teories del drama romàntic
Resum
Capítol V. Del naturalisme al teatre èpic
Capítol V. Del naturalisme al teatre èpic
1. L’escena naturalista
1.1. Principals teoritzacions
1.2. Principals pràctiques teatrals
2. El simbolisme
2.1. Richard Wagner i l’obra d’art total
2.2. Teoria i pràctica simbolistes
2.3. L’art del teatre (1911), d’Edward Gordon Craig
3. Les avantguardes
3.1. L’expressionisme teatral alemany
3.2. El futurisme teatral italià
3.3. El futurisme i el constructivisme russos: Meyerhold i la biomecànica
3.4. El dadaisme i el surrealisme teatrals
3.5. El teatre de la crueltat d’Antonin Artaud
4. El teatre polític
4.1. Erwin Piscator
4.2. Bertolt Brecht
Resum
Capítol VI. Moviments escènics contemporanis
Capítol VI. Moviments escènics contemporanis
1. Noves formes i gèneres escènics
1.1. El happening i la performance
1.2. Els teòrics de la performance: Cage, Schechner, Lebel. El retorn al ritual
1.3. La preeminència del cos: la new dance
1.4. La preeminència del cos: l’èxit internacional del mim
1.5. La renovació del teatre de text. Aliances entre autors i directors
2. Els grups de teatre alternatiu
2.1. El Teatre Laboratori de Jerzy Grotowski
2.2. Peter Brook i l’espai buit
2.3. L’herència del 68: els anys de la creació col·lectiva
3. Teatre dansa, teatre visual, musicals i òperes
3.1. L’aparició d’un nou gènere: el teatre dansa alemany
3.2. El teatre de la mort: Tadeusz Kantor
3.3. Bob Wilson: l’esclat del teatre visual
3.4. La renovació escènica del repertori operístic
3.5. La renovació del musical anglosaxó. Un cas català: Dagoll-Dagom
3.6. Les troupes urbanes a Europa
3.7. El retorn del text dramàtic
4. Escenes plurals
4.1. L’impacte de les noves tecnologies
4.2. El fenomen del nou circ
4.3. Els ballarins parlen
4.4. L’escena com a confrontació de cultures: Robert Lépage
Resum
Bibliografia
Glossari
In this book:
Content of the Book
My notes
My highlights
Settings
Font:
- Original Font -
Arial
Courier
Georgia
Palatino
Sans Forgetica
Tahoma
Times New Roman
Verdana
Text size:
Aa
Aa
Reset text size
Background color:
Aa
Aa
Aa
Aa
Interface language:
English (US)
English (UK)
Español
Català
Bookmarks
Highlights
Notes
Facebook
Twitter
LinkedIn
Dictionary
Wikipedia
1
La representació teatral
·