Transformar la Universitat

Transformar la Universitat

Desafiaments, oportunitats i propostes des d'una mirada global

Albert Sangrà, Josep Gallifa

Col·lecció: Manuals
Número: 123

Dades del llibre

ISBN: 9788491809319
Publicació: 03/2022
Idioma: Català
Format: Rústica
Nombre de pàgines: 216
Mida: 15.5 x 23.5 cm
24.00 €

Lliurament: 8 dies laborables

ISBN: 9788491809333
Publicació: 03/2022
Idioma: Català
Format: EPUB
7.99 €
ISBN: 9788491809326
Publicació: 03/2022
Idioma: Català
Format: PDF
24.00 €

Sinopsi

La pandèmia de la COVID-19 ha posat en una situació difícil l’educació superior i, consegüentment, la universitat com el seu actor principal. Si a principis del 2020 tothom parlava de la necessària transformació de la universitat, al començament del 2022 aquesta transformació es percep no només com a més urgent, sinó com a molt més complexa.
Aquest llibre presenta la síntesi de l’estudi realitzat amb onze entrevistes a experts dels cinc continents: una visió global, en sentit territorial, experiencial i també filosòfic i ideològic. Un acostament coral a un problema enormement complex. Els resultats posen de manifest la necessitat de fer front a tots els reptes derivats d’un moment de transformació des d’una perspectiva integral, que percebi la universitat com un tot. Una universitat que contribueix al desenvolupament de cada persona, però també al de la societat com a col·lectiu. Una universitat integral.

Autoria

Josep Gallifa
Autor

És llicenciat en Matemàtiques i doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació. Actualment, exerceix com a catedràtic de la Universitat Ramon Llull (URL), com a investigador principal del grup de recerca Psicologia, Persona i Context, i com a cap del Departament de Psicologia d’aquesta universitat. Ha desenvolupat diferents càrrecs: cap d’estudis i director de l’Escola de Mestres Blanquerna, primer degà de la Facultat de Psicologia i Pedagogia Blanquerna i primer secretari general i vicerector acadèmic de la URL; en diversos períodes també ha actuat com a rector en funcions. Recentment, ha exercit com a degà de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport (FPCEE) Blanquerna-URL.Ha realitzat la seva recerca en els àmbits de l’aprenentatge i el pensament humà i el de l’educació superior, expressada en més de quaranta articles en revistes científiques, més de vint llibres, a més d’altres publicacions. Ha dirigit vint tesis doctorals. Té l’acreditació de recerca avançada, així com quatre trams reconeguts per la Comisión Nacional Evaluadora de la Actividad Investigadora (CNEAI). Medalla d’Or de la Universitat Ramon Llull i Eisenhower Fellow.

ORCID:  https://orcid.org/0000-0002-8272-3688
Empresa:  https://www.catalunyareligio.cat/ca/blog/universitas

Albert Sangrà
Autor

Catedràtic d’ Universitat als Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Investigador del grup Edul@b. Director de la Càtedra UNESCO en Educació i Tecnología per al Canvi Social. Director del Programa de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya. És membre de l’equip fundador de la UOC. Ha estat visiting scholar a la Università degli Studi di Trento (Itàlia), la Korea National Open University (Corea del Sur), l’Athabasca University (Canadà) y la Universidad de Costa Rica, entre altres. És membre assessor de la Junta Directiva del Instituto Profesional IACC (Xile) i editor asociat de l’American Journal of Distance Education. Guardonat amb el e-Learning Excellence Award, lliurat pel World Education Congress (2015). Ha publicat diversos articles i llibres sobre l’ús educatiu de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), l’educació en línia, la formació i el desenvolupament professional docent i la qualitat i el lideratge educatiu, sovint en col·laboració amb atres autors. D’aquests, destaquen: Decálogo para la mejora de la docencia online (Editorial UOC, 2020); Managing technology in higher education. Strategies for transforming teaching and learning (Jossey-Bass, 2011); La transformación de la universidad a través de las TIC: discursos y prácticas (Editorial UOC, 2004) y Aprender en la virtualidad (Gedisa, 2000).

ORCID:  https://orcid.org/0000-0002-5144-9938
Universitat:  http://edulab.uoc.edu/es/

Llibres relacionats