Improving online teaching

Improving online teaching

Practical guide for quality online education

Albert Sangrà, Antoni Badia Garganté, Nati Cabrera, Anna Espasa, Maite Fernandez-Ferrer, Lourdes Guàrdia, Teresa Guasch, Montse Guitert Catasús, Marcelo Maina Patras, Juliana E. Raffaghelli, Marc Romero Carbonell, Teresa Romeu Fontanillas

Col·lecció: Fora de col·lecció
Número: s/n

Dades del llibre

ISBN: 9788491809371
Publicació: 06/2022
Idioma: Anglès
Format: Rústica
Nombre de pàgines: 218
Mida: 15.5 x 23.5 cm
23.00 €

Lliurament: 10 dies laborables

Sinopsi

Also available in Euskera:  https://www.ueu.eus/argitaletxea/liburuak/online-irakaskuntza-hobetzeko-dekalogoa

The COVID-19 pandemic has shaken the foundations of our education. From one day to another, our students found impossible to attend to educational centres, which have been closed due to the lockdown established in most of the countries. Unexpectedly, educational institutions have been forced to adopt emergency solutions, migrating towards remote teaching models, the unique solution to face the situation. From this experience, education professionals start to reflect on whether online education can be a valid ally that allows the development of hybrid solutions in our educational systems. The answer is yes, but what has been done so far is not, strictly speaking, online education. This book presents a series of proposals to improve online education and to be able to face future situations of discontinuous presence that may happen, due to possible new total or partial lockdowns. It wants to be a support tool for all education professionals who need or want to take full advantage of the transformative potential that online education can provide.

Autoria

Albert Sangrà
Autor

Catedràtic d’ Universitat als Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Investigador del grup Edul@b. Director de la Càtedra UNESCO en Educació i Tecnología per al Canvi Social. Director del Programa de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya. És membre de l’equip fundador de la UOC. Ha estat visiting scholar a la Università degli Studi di Trento (Itàlia), la Korea National Open University (Corea del Sur), l’Athabasca University (Canadà) y la Universidad de Costa Rica, entre altres. És membre assessor de la Junta Directiva del Instituto Profesional IACC (Xile) i editor asociat de l’American Journal of Distance Education. Guardonat amb el e-Learning Excellence Award, lliurat pel World Education Congress (2015). Ha publicat diversos articles i llibres sobre l’ús educatiu de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), l’educació en línia, la formació i el desenvolupament professional docent i la qualitat i el lideratge educatiu, sovint en col·laboració amb atres autors. D’aquests, destaquen: Decálogo para la mejora de la docencia online (Editorial UOC, 2020); Managing technology in higher education. Strategies for transforming teaching and learning (Jossey-Bass, 2011); La transformación de la universidad a través de las TIC: discursos y prácticas (Editorial UOC, 2004) y Aprender en la virtualidad (Gedisa, 2000).

ORCID:  0000-0002-5144-9938
Universitat:  UOC

Antoni Badia Garganté
Autor

Catedràtic d’Universitat en els Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Membre del grup SINTE. Interessat en la millora de l’aprenentatge mitjançant la tecnologia i en el desenvolupament de la identitat del professor a través de la indagació

ORCID:  0000-0003-1294-8061
Universitat:  UOC

Nati Cabrera
Autor

Doctora en Educació per la Universitat de Barcelona i membre del grup d'investigació Edul@b. Subdirectora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya i directora del màster universitari d'Avaluació i Gestió de la Qualitat de l’Educació Superior. Ha participat i coordinat nombrosos projectes d’investigació i assessorament relacionats amb l’avaluació educativa, principalment, en línia.

ORCID:  0000-0003-1813-9601
Universitat:  UOC
Empresa:  http://edulab.uoc.edu/es/

Anna Espasa
Autor

Investigadora sobre els processos de feedback en contextos virtuals. Professora dels Estudis de Psicologia i Educació (Universitat Oberta de Catalunya). Actualment, dirigeix el màster universitari en Psicopedagogia (des del 2017) i codirigeix el grup d’investigació Feed2Learn.

ORCID:  0000-0001-5520-4973
Universitat:  UOC

Maite Fernandez-Ferrer
Autor

Doctora en Educació i Societat per la Universitat de Barcelona i membre del grup Learning, Media & Social Interactions. Ha format part de diversos estudis sobre competències i avaluació d’aprenentatges i de la qualitat en l’educació superior.És professora lectora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya.

ORCID:  0000-0002-2941-0658
Universitat:  UOC

Lourdes Guàrdia
Autor

Doctora en Ciències de l’Educació per la Universitat del País Basc / EuskalHerriko Unibertsitatea, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Edu-cació, directora del màster en Educació i TIC (e-learning) i investigadora del grupEdul@b de la Universitat Oberta de Catalunya.

ORCID:  0000-0003-3719-9546
Universitat:  UOC
Empresa:  http://edulab.uoc.edu/en/the-group/researchers/

Teresa Guasch
Autor

Degana dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) des del 2014. Codirigeix el grup de recerca Feed2Learn, que se centra en la millora de l’ensenyament-aprenentatge en entorns virtuals.

ORCID:  0000-0001-5767-1428
Universitat:  UOC
Empresa:  https://edon.wordpress.com/

Montse Guitert Catasús
Autor

Professora agregada dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya en l’àmbit de la competència digital. Coordinadora del grup d’investigació Edul@b. Distinció Jaume Vicens Vives de la Generalitat (2016) pel lideratge exercit en la formació en línia sobre competències digitals en l’entorn universitari i el seu impacte en la ciutadania.

ORCID:  0000-0002-1889-1097
Universitat:  UOC
Empresa:  http://edulab.uoc.edu/es/

Marcelo Maina Patras
Autor

Professor agregat de la Universitat Oberta de Catalunya del màster d’Educació iTIC (e-learning) i del màster d’Avaluació i Gestió de la Qualitat en EducacióSuperior. És membre del grup d’investigació Edul@b.

ORCID:  0000-0002-1889-1097:
Universitat:  UOC
Empresa:  http://edulab.uoc.edu/es/

Juliana E. Raffaghelli
Autor

Investigadora Ramón y Cajal dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació (Universitat Oberta de Catalunya), màster i doctora en Educació (Università Ca’Foscari, Itàlia). Exprofessora de la Universitat de Florència. Investiga sobre aprenentatge professional, media education i tecnologies educatives a l’edat adulta i la universitat, amb focus recent sobre l’alfabetització crítica en dades.

ORCID:  0000-0002-8753-6478
Universitat:  UOC
Empresa:  https://jraffaghelli.com/

Marc Romero Carbonell
Autor

Professor agregat dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació en l’àmbit de la competència digital a la Universitat Oberta de Catalunya. Investigador del grup Edul@b. Doctor en Pedagogia per la Universitat Rovira i Virgili (URV). Llicenciat en Pedagogia per la URV.

ORCID:  0000-0001-6530-7407
Universitat:  UOC
Empresa:  http://edulab.uoc.edu/es/

Teresa Romeu Fontanillas
Autor

Professora agregada dels Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació de la Universitat Oberta de Catalunya. Imparteix la docència en graus, a l’assignaturade Competències Digitals i al màster d’Educació i TIC (e-learning) en l’Especia-lització de Docència en Línia. A més, és coordinadora acadèmica de la formacióinicial dirigida al professorat que s’incorpora per primera vegada a la universitat, que es duu a terme de forma virtual.

ORCID:  0000-0002-4866-4389
Universitat:  UOC
Empresa:  http://edulab.uoc.edu/en/

Llibres relacionats