Aquesta obra ofereix una panoràmica global de l’escriptura acadèmica. S’estructura en dues parts. La primera exposa pas a pas la construcció d’un text en un entorn universitari, des de la gènesi al lliurament. Revisa les fases i operacions de planificació, redacció, citació i revisió dels esborranys. La segona part endinsa l’estudiant en les singularitats de cada gènere acadèmic. S’hi donen orientacions precises relacionades amb les tècniques de resum, l’estudi, la preparació i realització d’exposicions, exàmens o treballs de curs, entre d’altres tipus de documents acadèmics. Hi rep una atenció preferent l’escriptura dels treballs de recerca, per a l’obtenció dels títols de grau, màster o doctorat o per a la publicació d’articles científics.El llibre està concebut com una guia pràctica per acarar i resoldre els problemes de redacció de textos formals, que són comuns al conjunt de les titulacions universitàries. Per això s’exposen en un llenguatge planer les necessitats concretes amb què l’estudiant es trobarà en la seva carrera. L’explicació de cada aspecte és senzilla i s’acompanya d’esquemes i taules, a fi de facilitar l’assimilació visual del procés d’escriptura.
En aquest llibre aprofundim en el valor de la creativitat i la innovació per aquesta indústria, des d’una doble perspectiva: d’una banda, situant aquests conceptes en el context de les indústries de l’entreteniment. D’una altra, aprofundint amb les polítiques que afecten el sector. Alhora també proporcionem eines per a situar i llançar projectes d’entreteniment.
Amb aquest llibre aprendràs sobre: creativitat; innovació; disseny; entreteniment; experiència; indústries culturals; indústries creatives; participació; cocreació; continguts; projectes; design thinking; finançaent; tecnologia; economia
"La millor entrevista és la que et permet saber el més encertadament possible en qui pots CONFIAR per poder-li delegar, com si fossis tu mateix, qualsevol missió. Com fer bé aquells primers minuts d'obertura de la confiança? La Gina Aran dóna algunes claus increïblement eficaces per a aspirants a un lloc i per a les persones que l'ofereixen. He contractat personalment més de 650 persones. Us garanteixo que val la pena escodrinyar la brillant Aran." Sergio Lujambio Irazábal
La formació és una
activitat planificada, cosa que vol dir que anticipem quins resultats volem
aconseguir i quin és el procés que seguirem per fer-ho possible. En aquest
sentit, un pla de formació comprèn un seguit d’accions formatives de tipologia
diferent, unes de més lligades a línies estratègiques o projectes singulars i d’altres
de vinculades a aspectes més rellevants; en la mateixa línia, hi ha accions
formatives que podríem considerar estàndards i d’altres de dissenyades a mida.
És obvi que, per una qüestió de recursos, hem de limitar l’abast de l’avaluació
de la transferència. No obstant això, el que sí que podem fer és actuar sobre
la fase de disseny de l’acció formativa, de manera que incorpori estratègies o
activitats que en facilitin l’aplicació al lloc de treball.
Sense deixar de banda els conceptes fonamentals que guien la intervenció psicoterapèutica, es presenten casos clínics detallats on es pot veure, gairebé pas a pas, el funcionament de la psicoteràpia, i com el terapeuta aplica la teoria.
Avui en dia, aconseguir visibilitat per als nostres llocs web i per als nostres negocis, és indispensable si volem aprofitar el potencial d'Internet com a eina per promocionar-nos i per vendre més. En aquest llibre podem trobar les claus del posicionament natural als cercadors. Com, de manera senzilla i sense coneixements tècnics, podem millorar espectacularment el posicionament del nostre lloc web a Google i a la resta de cercadors. Els primers capítols estan dedicats a entendre com funcionen els cercadors: com aconsegueixen llegir les pàgines del nostre lloc web, què podem fer per accelerar-ne la lectura i què hem de fer per estar segurs del fet que,a mesura que actualitzem el contingut del nostre lloc web, Google també l'actualitza. Els capítols centrals estan dedicats a entendre com Google ordena els resultats de les cerques, i què hem de fer si volem que interpreti bé els nostres continguts i ens posicioni entre els primers. Finalment, el llibre ens mostra eines que ens ajudaran a entendre millor el nostre posicionament.
Les necessitats lingüístiques de les persones accentuen la importància del desenvolupament de la competència plurilingüe. Aquest llibre aborda aquesta qüestió des de la perspectiva sociològica, psicològica i educativa. Està organitzat en tres capítols diferenciats. El primer analitza la realitat de la societat de la informació i les seves conseqüències lingüístiques. A la vegada, mostra les característiques psicolingüístiques de les persones plurilingües amb un èmfasi especial en els aspectes comuns de les llengües que parlen. El segon capítol incideix en qüestions relacionades amb l'educació bilingüe i la seva utilització per promoure el coneixement de llengües. S'estudia especialment el cas de Catalunya i es discuteixen aspectes de l'educació lingüística en els programes de canvi de llengua de la llar a l'escola. Finalment, l'últim capítol es dedica a l'aprenentatge de llengües estrangeres i a aspectes didàctics i organitzatius relacionats amb la seva adquisició.
Aquest llibre és un manual sobre com la comunicació, estratègica i en relació amb el màrqueting, pren forma al servei de la música. Els conjunts musicals, i més concretament, els músics de la música popular -el pop i el rock, principalment-, en tant que creadors d'una obra artística, són els primers interessats en què la seva obra pugui ser coneguda, compartida i gaudida pels públics. És així com el màrqueting pot esdevenir una font d'orientació des d'on encarar la seva activitat artística i la comunicació, a partir dels seus principis, eines i estratègies -des de les més convencionals fins a les recents formes de promoció digital- es presenta al seu servei. La comunicació i el màrqueting, així, desenvolupen part del seu potencial per afavorir a l'àmbit social, econòmic i artístic que és la música popular.
Presentem una síntesi de l'estat actual del que coneixem hores d'ara de la ubicació i monumentalització de les ciutats romanes de Catalunya des del desembarcament dels Escipions a Emporion (Empúries) el 218 aC i l'establiment primerenc a la part alta de Tarragona que esdevindria la plataforma esencial contra els cartaginesos i es convertiría en la capital de la provincia més extensa de l'Imperi romà, la Hispania citerior. L'estructuració segueix un esquema cronològic per tal d'oferir desenvolupaments sincrònics que tanquem al segle IV dC. La segona part tracta de l'urbanisme romà i el fet artístic, prenent com a referència bàsica la mateixa ciutat de Roma que és a la vegada model i, per la seva inconmensurable dimensió, cas únic al llarg dels més de mil anys de la seva història en el període antic, la qual cosa fa difícil l'extrapolació a d'altres nuclis urbans més modestos.
Aquesta obra és fruit de les Jornades que la Càtedra de multilingüisme Linguamón-UOC va organitzar a l'Institut d'Estudis Catalans el març de 2007 amb l'objectiu d'identificar quines pràctiques d'aprenentatge permeten desenvolupar la voluntat de comunicar en una segona llengua. Per a la Càtedra de Multilingüisme Linguamón-UOC, la conveniència de fer aquell intercanvi d'estudis i experiències era evident: el model "Willingness To Communicate" (WTC, o VdC en català) desenvolupat, entre d'altres, per Peter MacIntyre (que hi va participar), identifica i estructura les variables que influeixen en la voluntat de comunicar en una L2. A més, el moment de les politiques educatives a l'àrea de llengua catalana era i encara és especialment adequat per emprendre aquesta mena d'accions, no sols per la situació social de contacte lingüístic, sinó també per la creixent diversitat lingüística de la societat -i per tant de la població escolar- i per les necessitats que plantegen les polítiques educatives que es proposen l'objectiu de proporcionar una competència trilingüe als estudiants. Un dels objectius que els participants en aquelles jornades van considerar convenients fou precisament la preparació i l'edició d'un recull de documents teòrics i pràctics sobre el desenvolupament dels factors que influeixen en la voluntat de comunicar en els processos d'aprenentatge d'una L2. D'aquí sorgeix el llibre que ara veu la llum.
"El context econòmic de la llengua catalana es troba enmig d'una transformació profunda, fruit de la internacionalització de la nostra economia (i la de totes les economies del món). Això posa a prova el nostre potencial empresarial, perquè en obrir-se els mercats, al costat de les oportunitats comercials que s'albiren, augmenta l'amenaça que representa la (nova) competència. Ser competitives, doncs, és una condició sine qua non per a les nostres empreses, i no sols per a les que s'aventuren en el mercat exterior, sinó també per a les que pretenen mantenir o augmentar la seva quota de mercat dins dels antics mercats locals i estatal." Isidor Marí
Aquesta obra és una introducció a l'estudi de les eines i els conceptes fonamentals de l'anàlisi lingüística. Cadascun dels seus capítols, a excepció del primer, és una introducció a una de les disciplines considerades més bàsiques de la teoria lingüística: la semàntica, la sintaxi, la morfologia i la fonètica i la fonologia.
1. Responsable del tractament Identitat: OBERTA UOC PUBLISHING, SLU (d'ara endavant «OBERTA»). CIF: B - 62109772 Adreça postal: Rambla del Poblenou, 154 - 156, 08018. Contacte delegat de protecció de dades:dpd@uoc.edu
OBERTA, com a responsable del lloc web, de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (d’ara endavant, “RGPD”), i la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic (LSSICE), us informa que ha implantat les mesures de seguretat necessàries d’índole tècnica i organitzativa, per garantir i protegir la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de les dades introduïdes.
2. Finalitats del tractament
Les dades que sol·licitem són adequades, pertinents i estrictament necessàries per a la finalitat per la qual es recullen i no són mai utilitzades per una finalitat diferent d’aquella per a la que han estat cedides. En cap cas s’obliga a facilitar-nos les dades, tanmateix, són absolutament necessàries per poder dur a terme els serveis que oferim.
L’usuari haurà d’emplenar tots els camps de cada formulari i, en conseqüència, haurà d’omplir els formularis amb dades veraces, exactes, completes i actualitzades. L’usuari serà l’únic responsable de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que ocasioni a OBERTA o a qualsevol tercer per completar els formularis amb dades falses, inexactes, incompletes o no actualitzades, o de terceres persones.
La nostra pàgina web obté les seves dades de caràcter personal mitjançant la recepció de diversos formularis i a través del correu electrònic. Les dades personals només s’utilitzen per a les següents finalitats:
Tramitar la compra de publicacions escollides per l’usuari i verificar la veracitat de les dades aportades per a les compres on line. Per dur a terme aquestes finalitats ens podem posar en contacte amb vostè per mitjà de les dades facilitades.
Gestionar l’enviament d’informació comercial sobre els serveis de realització editorial i també informació institucional relacionada amb els actes que es duen a terme des d’OBERTA o on que aquesta participa.
Gestionar qualsevol requeriment d’informació, aclariment, dubte o petició de publicació.
No obstant això, si no vol rebre les nostres comunicacions comercials per mitjà de correu electrònic, pot sol·licitar-ho seguint les instruccions que s’envien a cada enviament. No tractem les seves dades personals amb cap més altra finalitat que les que s’han descrit aquí, excepte per obligació legal o requeriment judicial.
3. Durada de conservació
Les dades corresponents a la compra de productes d’Editorial UOC es conserven durant el termini de vigència de la compra. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades corresponents a la gestió de l’enviament d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven durant el termini necessari per dur a terme aquesta activitat. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades facilitades per l’interessat per a subscriure’s al servei d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven fins que l’usuari manifesti la seva voluntat de suprimir-les.
4. Legitimació del tractament
La base legal per al tractament és el consentiment de l’interessat i, si escau, la derivada de la prestació d’un servei mitjançant un contracte.
5. Lloc on es desa la informació
La informació proporcionada es desa en els servidors de la UOC o en proveïdors i empreses encarregats del tractament de dades que tinguin els servidors en el territori de la Unió Europea o estiguin emparats pel Privacy Shield.
6. Cessió i transferència
Informem que les seves dades es tracten amb la màxima confidencialitat i són utilitzades de manera interna per a les finalitats indicades. Les dades facilitades es poden cedir a empreses del grup UOC (UOCX, SL, UOC i UOC Corporate) i empreses encarregades del tractament de dades (com ara proveïdors de serveis, serveis d’enviament de comunicacions, de missatgeria, de generació d’audiències similars, agències, etc.).
7. Drets de les persones interessades
Podeu sol·licitar l’exercici dels drets següents davant d’OBERTA presentant un escrit a l’adreça postal de l’encapçalament o enviant un missatge electrònic a ediuoc@uoc.edu i adjuntant una fotocòpia del DNI o qualsevol altre document anàleg en dret, com indica la llei.
8. Drets
Els drets que l’usuari pot exercir sobre la protecció de les seves dades de caràcter personal són els que s’especifiquen a continuació:
Dret d’accés: permet a l’interessat saber i obtenir informació sobre les dades de caràcter personal sotmeses a tractament.
Dret de rectificació o supressió: permet corregir errors i modificar les dades que siguin inexactes o incompletes.
Dret de cancel·lació: permet que se suprimeixin les dades que siguin inadequades o excessives.
Dret d’oposició: dret de l’interessat a què no es porti a terme el tractament de les seves dades de caràcter personal o se cessi el tractament que se’n fa.
Limitació del tractament: comporta el marcatge de les dades personals que es conserven, amb la finalitat de limitar-ne el tractament futur.
Portabilitat de les dades: facilitació de les dades que són objecte de tractament a l’interessat, per tal que pugui transmetre-les sense impediments a un altre responsable.
Dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les quals l’interessat no hagi expressat el seu consentiment (inclosa l’elaboració de perfils).
Dret a no ser objecte d’una decisió basada en el tractament automatitzat que produeixi efectes o afecti significativament.
Dret a retirar el consentiment prestat en qualsevol moment.
L’interessat també té dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control si considera que es poden haver vulnerat els seus drets en relació amb la protecció de les seves dades.
9. Seguretat
OBERTA, en resposta a la confiança dipositada en nosaltres i tenint en compte la importància en matèria de protecció i confidencialitat que requereixen les dades personals de l’usuari, us informa que ha adoptat totes les mesures tècniques i organitzatives necessàries per salvaguardar-ne la seguretat, tal com exigeix la normativa vigent que regula el reglament de mitjans de seguretat dels fitxers que continguin dades de caràcter personal.
Tota la transmissió de dades personals i bancàries per a la realització de compres de publicacions es realitza mitjançant el xifrat de dades i amb certificat de servidor segur SSL.
10. Galetes (cookies)
Què són les galetes?
Les galetes o cookies són fitxers de text que es baixen a l’equip terminal de l’usuari (ordinador, tauleta, telèfon mòbil…) i que s’emmagatzemena a la memòria del navegador. Les dades contingudes a les galetes poden ser analitzades per OBERTA per millorar la usabilitat dels webs i oferir una informació i uns serveis més personalitzats.
Les dades de navegació recuperades per les galetes són anònimes i no s’associen a cap persona. La informació personal ha de ser facilitada a la UOC de manera explícita per l’usuari. L’usuari pot esborrar o desactivar les galetes des de la configuració dels navegadors. En aquest cas, la pàgina web continua essent operativa, però sense els avantatges de la personalització. Per a més detalls sobre l’ús, la gestió i la configuració de les galetes des dels navegadors, es recomana consultar el web: http://www.aboutcookies.org/
Quin tipus de galetes s’utilitzen a OBERTA?
Segons l’entitat que les gestiona:
Pròpies: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat per la UOC.
De tercers: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini no gestionat ni controlat per la UOC. En aquest cas, també s’inclouen les galetes instal·lades per la UOC que recullen informació gestionada per tercers. Les galetes de tercers es poden utilitzar per mesurar i analitzar el comportament dels usuaris amb l’objectiu de millorar la seva experiència al web de la UOC.
Segons el termini de temps que romanguin activades:
De sessió: recullen dades mentre l’usuari navega pel web de la UOC amb la finalitat d’oferir el servei sol·licitat. Caduquen o s’esborren quan es tanca el navegador.
Persistents: es desen al terminal de l’usuari. Caduquen en un període llarg o mitjà de temps, o no ho fan mai.
Segons la finalitat:
Tècniques: són les necessàries per a la navegació correcta per la pàgina web.
De personalització: permeten a l’usuari definir les característiques (idioma) per navegar per la pàgina web.
D’anàlisi: permeten l’anàlisi vinculada a la navegació duta a terme per l’usuari amb la finalitat de fer un seguiment de l’ús de la pàgina web, i també de fer estadístiques dels continguts més visitats, del nombre de visitants, etc.
Publicitàries.
Amb quines finalitats es fan servir les galetes a OBERTA?
Les finalitats de les galetes que es fan servir a OBERTA són les següents:
Tècniques. L’objectiu d’aquest tipus de galetes és possibilitar que la navegació per la pàgina sigui satisfactòria. Aquest tipus de galetes permet que el sistema reconegui els usuaris que s’han registrat i els recordi el nom d’usuari i la contrasenya, entre d’altres funcions.
De personalització. Aquestes galetes permeten que l’usuari accedeixi al web de la UOC amb algunes característiques de caràcter general predefinides, com ara l’idioma, el navegador o la localització geogràfica des d’on s’accedeix al servei. Aquesta informació dels usuaris permet a la UOC poder-los oferir un millor servei i més personalitzat.
Publicitàries. Aquestes galetes fan possible la gestió dels espais publicitaris basant-se en criteris com l’edició de continguts o els hàbits de navegació dels usuaris.
L’informem que pot activar o desactivar aquestes galetes seguint les instruccions del seu navegador d’internet.
11. Canvis en aquesta política de privacitat
La present política de privacitat ha estat establerta amb data 11/07/2018. OBERTA es reserva el dret de modificar aquesta política de privacitat per adaptar-la a novetats legislatives o jurisprudencials.
Codi IOC
Introdueix el teu codi IOC.
Per obtenir el codi cal que entris al campus i, un cop allà, et dirigeixis a la teva Secretaria FP i premis la pestanya Lliurament materials. Allà hi trobaràs una taula amb el nom del cicle del que t'has matriculat, l'editorial a la qual pertanyen els materials i l'enllaç. A sota de l'enllaç hi trobaràs el codi.