El Diagnòstic en Educació és una de les funcions principals dels professionals dedicats a l’orientació educativa. En aquest sentit, un dels objectius fonamentals dels professionals de la psicopedagogia és portar a terme l’avaluació i el diagnòstic individualitzat de la persona per tal de poder oferir-li una resposta el més adequada possible respecte a les seves necessitats acadèmiques, afectives o relacionals.
Des d’aquest punt de vista, aquest manual pretén fonamentar les bases per tal de poder planificar i portar a terme l’avaluació i el diagnòstic. És per això que dedica el primer capítol a definir i concretar el Diagnòstic en Educació. El segon, es centra en mostrar els diferents procediments, tècniques i instruments de recollida d’informació. Els capítols següents estan dedicats a l’avaluació i diagnòstic del desenvolupament cognitiu, del desenvolupament personal i social i dels aspectes curriculars. El sisè capítol es dedica a l’avaluació dels aspectes contextuals. Finalment, el setè mòdul es dedica a l’informe socio psicopedagògic com a eina on recollir totes les dades per tal d’enregistrar i comunicar els resultats.
Els serveis socials han anat adquirint gran transcendència per als ciutadans i també per als professionals que practiquen la intervenció social, ja que constitueixen una de les formes de la intervenció esmentada. Per això, als esmentats professionals els cal un coneixement aprofundit
d’aquest sector, des dels diferents punt de vista –tècnic, jurídic, organitzatiu, financer, gestió, etc.– per tal de poder-ne utilitzar adequadament les prestacions i actuacions en la seva pràctica professional.
Aquesta obra pretén facilitar als interessats per l’àmbit social els elements que facilitin el coneixement sobre els antecedents, l’evolució i la situació actual dels serveis socials a Espanya i especialment a Catalunya, i també l’adquisició de les competències bàsiques per tal que disposin dels coneixements necessaris per al disseny i l’execució de les intervencions individuals i col•lectives en aquest sistema, i per al desenvolupament d’altres tasques professionals.
Aquesta és una obra única en el camp de la psicoteràpia i les intervencions psicològiques. Per una banda, cobreix tot el cicle vital de la persona, tenint en compte que el seu desen-volupament ocorre en el context de la família. És clar, que les persones no presenten el mateix tipus de problemes en un moment o altre de la vida, ni tampoc les intervencions han de ser iguals. Adaptar-les al moment del seu cicle vital és un aspecte clau per a la seva utilitat. Per altra banda, l’orientació teòrica del llibre deixa de banda els models tradicionals i es fonamenta en les aportacions més recents en sicoteràpia: experiencials, sistèmiques, constructivistes i narratives. Per tant, l’enfocament d’aquesta compilació és moderna (fins i tot postmoderna), plural i integradora. Finalment, un tret molt destacat d’aquesta obra és que es basa en el treball amb casos. Sense deixar de banda els conceptes fonamentals que guien la intervenció psicoterapèutica, els presenta en el context de casos clínics detallats on es pot veure, gairebé pas a pas, el funcionament de la psicoteràpia, i com el terapeuta aplica la teoria.
Introducció a la psicologia social és un llibre que serveix com a base i punt de partida per a l'estudi psicosocial del comportament humà. En les situacions que els psicòlegs i psicòlogues analitzen, i en les quals intervenen, es donen processos psicosocials molt rics i variats. Per a entendre'ls és imprescindible de conèixer-los. Aquest llibre ofereix els instruments conceptuals que permeten comprendre la dimensió social d'alguns dels processos bàsics que conformen les situacions de la nostra vida quotidiana. El llibre vol abordar la realitat quotidiana des d'una perspectiva integrada, és a dir, posa un èmfasi especial a destacar la naturalesa social dels fenòmens psicològics. O, dit d'una altra manera, a explicar la realitat partint de la base que els processos psicològics són indissociables dels processos socials. Per tot això, el llibre és una eina útil per a: 1) entendre que les persones són participants actius en la construcció col·lectiva d'unes determinades realitats socials i psicològiques situades històricament i geogràficament 2) comprendre la interdependència entre processos psicològics i processos socials 3) analitzar fenòmens concrets com la identitat, la violència i el comportament d'ajuda, els processos actitudinals, els mecanismes de la influència social i l'obediència, i també la dinàmica dels processos col·lectius i grupals. En resum, aquesta obra permet d'adquirir una perspectiva integrada i complexa dels fenòmens psicosocials implicats en la nostra realitat quotidiana.
Scrum persegueix no només obtenir resultats, sinó obtenir-los de manera que tothom que hi participa en el procés se senti satisfet. Per assolir aquest objectiu principal, Scrum proposa una série de premisses que son generals per al projecte i per la gent que hi està implicada, i que fan especial èmfasi en l'establiment de vies de comunicació eficients.
La formació és una
activitat planificada, cosa que vol dir que anticipem quins resultats volem
aconseguir i quin és el procés que seguirem per fer-ho possible. En aquest
sentit, un pla de formació comprèn un seguit d’accions formatives de tipologia
diferent, unes de més lligades a línies estratègiques o projectes singulars i d’altres
de vinculades a aspectes més rellevants; en la mateixa línia, hi ha accions
formatives que podríem considerar estàndards i d’altres de dissenyades a mida.
És obvi que, per una qüestió de recursos, hem de limitar l’abast de l’avaluació
de la transferència. No obstant això, el que sí que podem fer és actuar sobre
la fase de disseny de l’acció formativa, de manera que incorpori estratègies o
activitats que en facilitin l’aplicació al lloc de treball.
La pandèmia de la COVID-19 ha posat en una situació difícil l’educació superior i, consegüentment, la universitat com el seu actor principal. Si a principis del 2020 tothom parlava de la necessària transformació de la universitat, al començament del 2022 aquesta transformació es percep no només com a més urgent, sinó com a molt més complexa. Aquest llibre presenta la síntesi de l’estudi realitzat amb onze entrevistes a experts dels cinc continents: una visió global, en sentit territorial, experiencial i també filosòfic i ideològic. Un acostament coral a un problema enormement complex. Els resultats posen de manifest la necessitat de fer front a tots els reptes derivats d’un moment de transformació des d’una perspectiva integral, que percebi la universitat com un tot. Una universitat que contribueix al desenvolupament de cada persona, però també al de la societat com a col·lectiu. Una universitat integral.
Aquesta obra és una introducció a la descoberta de la capacitat humana del llenguatge. La fita principal del llibre és proveir al lector de les bases necessàries per tal que adquireixi i desenvolupi els coneixements bàsics sobre el processament del llenguatge, i sobre els principals àmbits d’estudi de la psicolingüística: comprensió, producció i adquisició. Es descriuen els problemes fonamentals, les principals opcions teòriques i els procediments d’investigació que hi ha en psicologia del llenguatge, els processos de l’activitat lingüística i la seva complexitat i les principals etapes en l’adquisició del llenguatge i els seus assoliments.
Aquest llibre consta de quatre parts ben definides que abasten el complex fenomen de l'estrès.
En primer lloc, es duu a terme una reflexió sobre qüestions com la manera com cal entendre l'estrès en general i el laboral en particular, allò que té l’estrès de subjectiu i allò que té d’objectiu, les respostes que donem davant de situacions estressores, els processos neurològics, les dimensions personals on afecta l’estrès i l’estrès social.
En segon lloc, es presenten els qüestionaris elaborats pel grup GRELDO sobre els estressors laborals docents i sobre les simptomatologies més freqüents.
A continuació, s'aborden un per un els elements estressors, fent especial atenció a aquells elements de l'entorn que afecten especialment el món docent i a aquells que generen estrès social.
Finalment, s’ofereix una llarga llista de recursos personals que tothom té a l'abast per afrontar amb èxit les tensions derivades d'un excés d'estrès. Les diverses propostes, que s’exposen i s’acompanyen de tècniques per a dur a la pràctica, inclouen aspectes com l’alimentació, el son, l'horari dins la feina, la gestió del cos i la la ment, les relacions, així com recursos per a afrontar l’estrès social.
1. Responsable del tractament Identitat: OBERTA UOC PUBLISHING, SLU (d'ara endavant «OBERTA»). CIF: B - 62109772 Adreça postal: Rambla del Poblenou, 154 - 156, 08018. Contacte delegat de protecció de dades:dpd@uoc.edu
OBERTA, com a responsable del lloc web, de conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (d’ara endavant, “RGPD”), i la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic (LSSICE), us informa que ha implantat les mesures de seguretat necessàries d’índole tècnica i organitzativa, per garantir i protegir la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de les dades introduïdes.
2. Finalitats del tractament
Les dades que sol·licitem són adequades, pertinents i estrictament necessàries per a la finalitat per la qual es recullen i no són mai utilitzades per una finalitat diferent d’aquella per a la que han estat cedides. En cap cas s’obliga a facilitar-nos les dades, tanmateix, són absolutament necessàries per poder dur a terme els serveis que oferim.
L’usuari haurà d’emplenar tots els camps de cada formulari i, en conseqüència, haurà d’omplir els formularis amb dades veraces, exactes, completes i actualitzades. L’usuari serà l’únic responsable de qualsevol dany o perjudici, directe o indirecte, que ocasioni a OBERTA o a qualsevol tercer per completar els formularis amb dades falses, inexactes, incompletes o no actualitzades, o de terceres persones.
La nostra pàgina web obté les seves dades de caràcter personal mitjançant la recepció de diversos formularis i a través del correu electrònic. Les dades personals només s’utilitzen per a les següents finalitats:
Tramitar la compra de publicacions escollides per l’usuari i verificar la veracitat de les dades aportades per a les compres on line. Per dur a terme aquestes finalitats ens podem posar en contacte amb vostè per mitjà de les dades facilitades.
Gestionar l’enviament d’informació comercial sobre els serveis de realització editorial i també informació institucional relacionada amb els actes que es duen a terme des d’OBERTA o on que aquesta participa.
Gestionar qualsevol requeriment d’informació, aclariment, dubte o petició de publicació.
No obstant això, si no vol rebre les nostres comunicacions comercials per mitjà de correu electrònic, pot sol·licitar-ho seguint les instruccions que s’envien a cada enviament. No tractem les seves dades personals amb cap més altra finalitat que les que s’han descrit aquí, excepte per obligació legal o requeriment judicial.
3. Durada de conservació
Les dades corresponents a la compra de productes d’Editorial UOC es conserven durant el termini de vigència de la compra. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades corresponents a la gestió de l’enviament d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven durant el termini necessari per dur a terme aquesta activitat. Posteriorment, queden bloquejades fins que transcorrin els terminis de prescripció aplicables.
Les dades facilitades per l’interessat per a subscriure’s al servei d’informació sobre els serveis de realització editorial es conserven fins que l’usuari manifesti la seva voluntat de suprimir-les.
4. Legitimació del tractament
La base legal per al tractament és el consentiment de l’interessat i, si escau, la derivada de la prestació d’un servei mitjançant un contracte.
5. Lloc on es desa la informació
La informació proporcionada es desa en els servidors de la UOC o en proveïdors i empreses encarregats del tractament de dades que tinguin els servidors en el territori de la Unió Europea o estiguin emparats pel Privacy Shield.
6. Cessió i transferència
Informem que les seves dades es tracten amb la màxima confidencialitat i són utilitzades de manera interna per a les finalitats indicades. Les dades facilitades es poden cedir a empreses del grup UOC (UOCX, SL, UOC i UOC Corporate) i empreses encarregades del tractament de dades (com ara proveïdors de serveis, serveis d’enviament de comunicacions, de missatgeria, de generació d’audiències similars, agències, etc.).
7. Drets de les persones interessades
Podeu sol·licitar l’exercici dels drets següents davant d’OBERTA presentant un escrit a l’adreça postal de l’encapçalament o enviant un missatge electrònic a ediuoc@uoc.edu i adjuntant una fotocòpia del DNI o qualsevol altre document anàleg en dret, com indica la llei.
8. Drets
Els drets que l’usuari pot exercir sobre la protecció de les seves dades de caràcter personal són els que s’especifiquen a continuació:
Dret d’accés: permet a l’interessat saber i obtenir informació sobre les dades de caràcter personal sotmeses a tractament.
Dret de rectificació o supressió: permet corregir errors i modificar les dades que siguin inexactes o incompletes.
Dret de cancel·lació: permet que se suprimeixin les dades que siguin inadequades o excessives.
Dret d’oposició: dret de l’interessat a què no es porti a terme el tractament de les seves dades de caràcter personal o se cessi el tractament que se’n fa.
Limitació del tractament: comporta el marcatge de les dades personals que es conserven, amb la finalitat de limitar-ne el tractament futur.
Portabilitat de les dades: facilitació de les dades que són objecte de tractament a l’interessat, per tal que pugui transmetre-les sense impediments a un altre responsable.
Dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les quals l’interessat no hagi expressat el seu consentiment (inclosa l’elaboració de perfils).
Dret a no ser objecte d’una decisió basada en el tractament automatitzat que produeixi efectes o afecti significativament.
Dret a retirar el consentiment prestat en qualsevol moment.
L’interessat també té dret a presentar una reclamació davant l’autoritat de control si considera que es poden haver vulnerat els seus drets en relació amb la protecció de les seves dades.
9. Seguretat
OBERTA, en resposta a la confiança dipositada en nosaltres i tenint en compte la importància en matèria de protecció i confidencialitat que requereixen les dades personals de l’usuari, us informa que ha adoptat totes les mesures tècniques i organitzatives necessàries per salvaguardar-ne la seguretat, tal com exigeix la normativa vigent que regula el reglament de mitjans de seguretat dels fitxers que continguin dades de caràcter personal.
Tota la transmissió de dades personals i bancàries per a la realització de compres de publicacions es realitza mitjançant el xifrat de dades i amb certificat de servidor segur SSL.
10. Galetes (cookies)
Què són les galetes?
Les galetes o cookies són fitxers de text que es baixen a l’equip terminal de l’usuari (ordinador, tauleta, telèfon mòbil…) i que s’emmagatzemena a la memòria del navegador. Les dades contingudes a les galetes poden ser analitzades per OBERTA per millorar la usabilitat dels webs i oferir una informació i uns serveis més personalitzats.
Les dades de navegació recuperades per les galetes són anònimes i no s’associen a cap persona. La informació personal ha de ser facilitada a la UOC de manera explícita per l’usuari. L’usuari pot esborrar o desactivar les galetes des de la configuració dels navegadors. En aquest cas, la pàgina web continua essent operativa, però sense els avantatges de la personalització. Per a més detalls sobre l’ús, la gestió i la configuració de les galetes des dels navegadors, es recomana consultar el web: http://www.aboutcookies.org/
Quin tipus de galetes s’utilitzen a OBERTA?
Segons l’entitat que les gestiona:
Pròpies: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini gestionat per la UOC.
De tercers: són galetes que s’envien al terminal de l’usuari des d’un equip o domini no gestionat ni controlat per la UOC. En aquest cas, també s’inclouen les galetes instal·lades per la UOC que recullen informació gestionada per tercers. Les galetes de tercers es poden utilitzar per mesurar i analitzar el comportament dels usuaris amb l’objectiu de millorar la seva experiència al web de la UOC.
Segons el termini de temps que romanguin activades:
De sessió: recullen dades mentre l’usuari navega pel web de la UOC amb la finalitat d’oferir el servei sol·licitat. Caduquen o s’esborren quan es tanca el navegador.
Persistents: es desen al terminal de l’usuari. Caduquen en un període llarg o mitjà de temps, o no ho fan mai.
Segons la finalitat:
Tècniques: són les necessàries per a la navegació correcta per la pàgina web.
De personalització: permeten a l’usuari definir les característiques (idioma) per navegar per la pàgina web.
D’anàlisi: permeten l’anàlisi vinculada a la navegació duta a terme per l’usuari amb la finalitat de fer un seguiment de l’ús de la pàgina web, i també de fer estadístiques dels continguts més visitats, del nombre de visitants, etc.
Publicitàries.
Amb quines finalitats es fan servir les galetes a OBERTA?
Les finalitats de les galetes que es fan servir a OBERTA són les següents:
Tècniques. L’objectiu d’aquest tipus de galetes és possibilitar que la navegació per la pàgina sigui satisfactòria. Aquest tipus de galetes permet que el sistema reconegui els usuaris que s’han registrat i els recordi el nom d’usuari i la contrasenya, entre d’altres funcions.
De personalització. Aquestes galetes permeten que l’usuari accedeixi al web de la UOC amb algunes característiques de caràcter general predefinides, com ara l’idioma, el navegador o la localització geogràfica des d’on s’accedeix al servei. Aquesta informació dels usuaris permet a la UOC poder-los oferir un millor servei i més personalitzat.
Publicitàries. Aquestes galetes fan possible la gestió dels espais publicitaris basant-se en criteris com l’edició de continguts o els hàbits de navegació dels usuaris.
L’informem que pot activar o desactivar aquestes galetes seguint les instruccions del seu navegador d’internet.
11. Canvis en aquesta política de privacitat
La present política de privacitat ha estat establerta amb data 11/07/2018. OBERTA es reserva el dret de modificar aquesta política de privacitat per adaptar-la a novetats legislatives o jurisprudencials.
Codi IOC
Introdueix el teu codi IOC.
Per obtenir el codi cal que entris al campus i, un cop allà, et dirigeixis a la teva Secretaria FP i premis la pestanya Lliurament materials. Allà hi trobaràs una taula amb el nom del cicle del que t'has matriculat, l'editorial a la qual pertanyen els materials i l'enllaç. A sota de l'enllaç hi trobaràs el codi.